SsangYong kan door
2 september 2022SsangYong heeft bewogen en moeizame jaren achter de rug, nadat het van de ene naar de andere overname hobbelde. Nadat Mahindra & Mahindra SsangYong in de etalage zette, werden het voortbestaan van de derde Zuid-Koreaanse autobouwer onzeker. De Indiƫrs hebben SsangYong ook wat goeds gebracht, namelijk de volledig in eigen beheer ontwikkelde downsizemotoren die in de Tivoli en Korando (benzine) leverbaar zijn. Met name in de Tivoli is dit een fijne motor gebleken. SsangYong kan vanaf vandaag weer optimistisch vooruitkijken, het herstelplan is goedgekeurd door de schuldeisers. Dit houdt in dat het merk kan werken aan de doorstart en normaliseren van het bedrijf.
De goedkeuring van de schuldeisers was nagenoeg unaniem, de inzet van de medewerkers voor het herstelplan werd erg gewaardeerd, maar vooral de interesse voor het nieuwe model, de Torres, overtuigde de schuldeisers. De Torres kan in het thuisland al rekenen op 60.000 bestellingen, en ook op buitenlandse markten heeft het nieuwe topmodel grote kans van slagen. SsangYong levert de Torres, net als de Korando e-Motion, als EV.