Suzuki S-Cross volledig vernieuwd
25 november 2021BoosterJet, AllGrip en altijd hybride
In de loop van volgend jaar wordt de Strong Hybrid beschikbaar voor de S-Cross, behalve die aankondiging is er verder helemaal niets bekend over deze nieuwe hybride aandrijving. De mild-hybrid is een bekende, de K14D boosterjet met 140 pk die in de praktijk aanzienlijk krachtiger aanvoelt (lees de gelinkte test van de Swift Sport maar eens). Deze is voorzien van Suzuki’s 48 volt mild-hybrid systeem. De 48 Volts accu ligt onder de passagiersstoel, de DC-DC omvormer (48-12V) onder de bestuurdersstoel.
De S-Cross is een echte Suzuki, dus is AllGrip ook leverbaar. AllGrip Select biedt de bestuurder de keuze uit vier rijmodi: Auto, Sport, Snow en Lock. Die laatste stand vergrendelt het vierwielaandrijfsysteem in constante vierwielaandrijving. AllGrip zorgt voor veel gemoedsrust volgens mister Aoyama, een belangrijke aankoopreden voor Suzuki’s. Zeker als je je gezin vervoert in de S-Cross biedt dit systeem veel extra veiligheid en stabiliteit.
Maten en gewichten
Voor de cijferliefhebbers: de belangrijkste maten en gewichten:
Lengte: 4,30 meter, Hoogte: 1,58 meter, Breedte 1,78 meter. De topsnelheid bedraagt 195 kilometer per uur, de 0-100 sprint doet de S-Cross in 9,5 seconden. De versies met AllGrip doen die sprint in 10,2 seconden. Het voertuiggewicht is afhankelijk van de uitrusting en uitvoering. De instapper weegt 1.195 kilo, de automaatversie (2WD) 1.240 kilo. De lichtste AllGrip uitvoering weegt 1.285 kilo, met automaat is dat 1.310 kilo. Zuinig is de S-Cross ook, voor de lichtste uitvoering geeft Suzuki een verbruik van 5,3 liter per 100 kilometer op.
Zodra er meer informatie beschikbaar is, zoals prijzen, dan lees het natuurlijk op Carnold.nl