Rijtest Hyundai Ioniq Electric – Van vaandeldrager tot vlaggenschip

Rijtest Hyundai Ioniq Electric – Van vaandeldrager tot vlaggenschip

6 januari 2021 0 Door Arnold

Het effect van een stille auto is dat het een positieve uitwerking heeft op je gemoedsrust. Bij de Ioniq Electric is dat niet anders: cruise op 100, verwarming op 21, stoelverwarming op 3. Vanaf de bestuurdersstoel is het leven prima: Hyundai monteert puike stoelen met lange zittingen en voldoende verstelmogelijkheden. Het infotainment kennen we uit de i10 en Kona, de bediening is vlot en vanzelfsprekend. Bij de Ioniq worden alle laadpalen op de navigatie getoond, dit tempert de range anxiety – mocht je die al hebben. In de Premium krijg je overigens ook een Infinity audiosysteem, dit klinkt als een klok. Het ruimteaanbod in het interieur is een belangrijke kwaliteit van de Ioniq: de ruimte achterin is bovengemiddeld goed, met name de beenruimte. Als je een Ioniq overweegt, je hebt opgroeiende kinderen en je wilt langer dan 5 jaar met deze auto rijden, weet dan dat de achterbank berekend is op pubers die de hoogte in schieten. Met een kofferruimte van 462 tot 1.417 liter heb je evenmin te klagen.

De Hyundai Ioniq Electric is een sterk aanbod in het EV-segment, de midlife update heeft ‘m zeker goed gedaan. In de eerste plaats heeft hij een prima actieradius, hij kan snelladen, hij is al in basistrim goed uitgerust, hij is ruim en praktisch, en hij is zuinig. In zijn prijsklasse is het, samen met de Kona EV, een van de betere elektrische auto’s. Vijf jaar geleden was de Ioniq nog de vaandeldrager van Hyundai’s EV-techniek, dit jaar wordt de Ioniq – als zelfstandig merk – het elektrische vlaggneschip van Hyundai. En dat is – gezien de kwaliteiten van deze Ioniq Electric – geheel terecht.

Klik hier voor de fotogalerij!

 

Pagina's: 1 2 3