Meer power , lagere emissies en geen diesel meer voor de CX-30

Meer power , lagere emissies en geen diesel meer voor de CX-30

20 december 2020 Uit Door Arnold

Mazda heeft voor modeljaar 2021 een aantal wijzigingen doorgevoerd voor de CX-30. De CO2 uitstoot daalde, de diesel is niet meer leverbaar en de uitrusting van de verschillende uitvoering werd lichtjes herzien. De Skyactiv-X kreeg zelfs meer vermogen.

Mild Hybride: e-Skyactiv

Alle motoriseringen van de CX-30 zijn vanaf nu uitgevoerd als mild-hybride, en krijgen daarom de toevoeging ā€˜eā€™: 3-Skyactiv G en e-Skyactiv X. Nu was de Skyactiv X altijd al een mild hybride, nu wordt dat extra benadrukt. Het vermogen van deze bijzondere motor is nu 186 pk met een maximumkoppel van 240 Nm, een stijging van 6 pk en 15 Nm. De meerprijs van de e-Skyactiv X motor blijft ā‚¬ 1.250, en dat is gering, gezien de hoeveelheid techniek die je er voor krijgt.

Kleine interieur-updates

De instapprijs van de CX-30 e-Skyactiv G is ā‚¬ 30.990. Voor deze uitvoering heeft Mazda het interieur lichtjes herzien: de diep-donkerblauwe dashboarddelen zijn nu uitgevoerd in het zwart. Deze afwerking is nu ook de standaard op de Comfort, tenzij je voor lederen bekleding opteert, dan worden het dashboard en de middenarmsteun in donkerbruin uitgevoerd.

De elektrische kofferklep is niet meer leverbaar op de Comfort, die is nu voorbehouden aan de Luxury. Bij de Luxury zijn het i-Activsense pakket en het schuifdak nu los van elkaar te bestellen. Mocht je vierwielaandrijving willen, dan ben je gebonden aan de CX-30 Luxury met alle opties, dus ook het schuifdak en i-Activsense. Vanaf januari 2021 staan de nieuwe uitvoeringen in de Nederlandse showrooms, de prijslijst vind je hier.