Kia transformeert – Nieuw logo, nieuwe slogan
6 januari 2021Een nieuwe lente, een nieuw geluid. Wie kent de beroemde dichtregels van Herman Gorter uit 1889 niet? Anno 2021 begint Kia aan een nieuwe fase, met een nieuw logo en een nieuwe slogan. Met het nodige vuurwerk – letterlijk – werd het nieuwe logo gepresenteerd. Het nieuwe motto luidt “Movement that inspires”, zowel het logo als het motto markeren een nieuwe fase in de strategie van Kia: Plan S. Wat dat allemaal behelst, blijft nog even verhuld. 15 januari wordt het plan de camapgne volledig bekendgemaakt.
De wereldwijde automarkt maakt in rap tempo grote veranderingen door: aandrijftechnieken en brandstoffen veranderen, veiligheids- en milieu-eisen worden aangescherpt en het autobezit neemt ook andere vormen aan. Topman Ho Sung Song spreekt van een transformatie: “De auto-industrie tranformeert snel en Kia geeft proactief vorm aan nieuwe mobiliteitsconcepten. Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan.”
Het nieuwe logo weerspiegelt de producten en diensten van Kia, een ritmische, ononderbroken lijn staat voor inspiratie, de symmetrie staat voor vertrouwen. De nadruk op de naar boven bewegende elementen belichamen de hoge ambities, voor zowel Kia als merk, maar ook voor de ambities van haar klanten.
De nieuwe slogan ‘Movement that inspires’ wordt wereldwijd toegepast. Kia ziet zichzelf voor de toekomst vooral als ‘Mobility provider’, hieruit blijkt dat het merk inzet op nieuwe vormen van autobezit. Hoe de nieuwe merkstrategie – Plan S – er uitziet wordt binnenkort bekendgemaakt. Een ding is al wel duidelijk: Kia denkt groot, de Koreanen streven naar een leidende positie op de mobiliteitsmarkt. Op 15 januari wordt de inhoud van dit plan bekendgemaakt.