Gaat Nissan Mazda achterna op Facebook? 626 vs Maxima
30 december 2013De Nissan Maxima video-advertentie die onlangs viral ging (zie hier) is gekocht door Nissan USA. Dan rijst de vraag: wat zullen we er eens mee gaan doen? Nissan USA is er zelf nog niet over uit, en roept de hulp in van hun fans via Facebook. Een veel voorkomende suggestie is om de auto te restaureren en ‘m vervolgens te verloten, om de opbrengst te schenken aan een goed doel. Leuke publiciteit, en leuk voor de naamsbekendheid, zoals onlangs Mazda onlangs ook deed met Alfred Morris‘ 626. Die rijdt intussen alweer twee maanden rond in zijn volledig gerestaureerde Mazda 626:
http://youtu.be/2wNiV4tRk9Q
Tuurlijk, het is erg Amerikaans, met het nodige gevoel voor drama en publiciteit, maar daar gaat het op Carnold niet om. Feit is dat de Amerikaanse importeurs ook de bread and butter auto’s uit hun recente historie in het zonnetje zetten en dat verdient lof. Zeker als de auto’s grondig gerestaureerd worden (hopelijk krijgt de Maxima in elk geval een motorkapvergrendeling en een nieuwe grille). Welke nostalgische Japanner zouden jullie als Carnold-lezers graag gerestaureerd zien worden door een Nederlandse importeur / dealerorganisatie?
Mooi zo’n automatische gordel-aangever. Typisch Amerikaans en nooit verder opgevolgd door andere Europese merken ofzo.
[…] werd gehouden, te verkopen. Nissan North America liet zich niet kisten door de milde spot en kocht de Maxima. En kijk eens wat er van geworden is:Afgelopen week werd de Nissan Maxima onthuld in een eveneens […]