De opmars van de gebruikte Japanner
18 februari 2014(Advertorial) De populariteit van Japanse auto’s neemt toe. Dat geldt voor nieuwe auto’s maar zeker ook voor gebruikte. Autoscout 24 heeft onderzocht welke Japanse auto’s momenteel het meest in trek zijn. Dit is de top 3 van dit moment, en die heeft een verrassende nummer twee…
Toyota krijgt goud
Toyota is een merk dat vanouds staat voor betrouwbaarheid. Het is een merk waar je op kunt rekenen, want deze auto’s laten je niet in de steek. Een van de populairste modellen in Nederland is de Toyota Yaris. Deze compacte hatchback werd in 2000 de auto van het jaar en is sindsdien nog steeds een geliefde auto. De auto wordt veelal gezien als ouderen auto, maar dat zou een te makkelijke conclusie zijn, want de Yaris is echt een heel leuk instapmodel. Toyota was het eerste automerk dat de stap maakte richting hybride auto’s, met als resultaat natuurlijk de Prius.
Suzuki krijgt zilver
Suzuki is in ons land vooral bekend geworden door hun compacte modellen. Kent u de oude Swift nog? Een compact vierkant wagentje met een sportieve uitstraling. Suzuki heeft altijd vooruitstrevende techniek toegepast in de Swift. Deze lichte auto’s zijn flexibel en compact en daarom ideaal voor het drukke stadsverkeer. De Alto en de Swift zijn de populairste modellen en zien we ook het meest. De Alto is bijna identiek aan de Nissan Pixo, die in dezelfde fabriek in India werd geproduceerd.
Honda krijgt brons
Op een goede derde plek staat de Honda, ook wel de BMW van Azië genoemd. Inmiddels staat Honda vooral bekend om de hybride auto’s en de nieuwe en de duurzame technieken. Dit is overigens iets wat de meeste Japanse automerken wel onder de knie hebben. De Honda Civic is in Nederland het meest verkochte model op de markt voor gebruikte auto’s. Net als de Suzuki Swift was (en is) de Honda Civic een opvallende verschijning met een sportieve uitstraling. Op dit moment is de Civic een van de hybride modellen en daarmee het paradepaardje van Honda. De auto is verkrijgbaar met een gunstige bijtelling en dit zorgde tussen voor een stijging in de verkoop en de populariteit van deze auto.