Gaat Nissan Mazda achterna op Facebook? 626 vs Maxima

Nissan MaximaDe Nissan Maxima video-advertentie die onlangs viral ging (zie hier) is gekocht door Nissan USA. Dan rijst de vraag: wat zullen we er eens mee gaan doen? Nissan USA is er zelf nog niet over uit, en roept de hulp in van hun fans via Facebook. Een veel voorkomende suggestie is om de auto te restaureren en ‘m vervolgens te verloten, om de opbrengst te schenken aan een goed doel. Leuke publiciteit, en leuk voor de naamsbekendheid, zoals onlangs Mazda onlangs ook deed met Alfred Morris‘ 626. Die rijdt intussen alweer twee maanden rond in zijn volledig gerestaureerde Mazda 626:

Tuurlijk, het is erg Amerikaans, met het nodige gevoel voor drama en publiciteit, maar daar gaat het op Carnold niet om. Feit is dat de Amerikaanse importeurs ook de bread and butter auto’s uit hun recente historie in het zonnetje zetten en dat verdient lof. Zeker als de auto’s grondig gerestaureerd worden (hopelijk krijgt de Maxima in elk geval een motorkapvergrendeling en een nieuwe grille). Welke nostalgische Japanner zouden jullie als Carnold-lezers graag gerestaureerd zien worden door een Nederlandse importeur / dealerorganisatie?

2 thoughts on “Gaat Nissan Mazda achterna op Facebook? 626 vs Maxima

  1. Mooi zo’n automatische gordel-aangever. Typisch Amerikaans en nooit verder opgevolgd door andere Europese merken ofzo.

  2. Pingback: 'Viral' Nissan Maxima is gerestaureerd - Carnold.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *