Rijtest Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive AWD

Honda_CR-V_1.6_i-DTEC_1De update van de Honda CR-V is een voorbode van de vernieuwing die bij Honda op de planning staat. Binnenkort worden de nieuwe Jazz en HR-V de showroom binnengereden, kunnen de orders voor de langverwachte Civic Type-R opgenomen worden, en ondertussen wordt de nieuwe NSX klaargestoomd. Omdat de concurrentie niet stil zit, is de CR-V technisch en cosmetisch aangepakt. Op het technische vlak heeft Honda zich bijzonder ingespannen, getuige de nieuwe 160 pk sterke 1.6 i-DTEC met de eveneens nieuwe negentraps automaat. Carnold reed met de CR-V in de meest luxueuze uitvoering, de Executive met All Wheel Drive. Zou het allemaal niet een beetje teveel van het goede zijn? Lees meer read more

Test Suzuki Celerio AGS – Wel de lusten, niet de lasten

Suzuki_Celerio_AGS_1De Suzuki Celerio is sinds kort leverbaar met de Auto Gear Shift versnellingsbak, kortweg AGS. Voor een meerprijs van € 1.800 neemt de Celerio je het schakelen uit handen. Carnold.nl reed met de Celerio AGS om deze versnellingsbak in de praktijk te testen, en vooral om te kijken wat de meerwaarde is. Biedt AGS meer comfort en is de Celerio met deze versnellingsbak net zo’n zuinigheidswonder als zijn handgeschakelde broertje? Lees meer read more

Test Infiniti Q70 Hybrid – Niets meer te wensen

Infiniti_Q70_Hybrid_3In de test van de Q70 2.2d schreef ik al dat Infiniti alle goede aspecten van de Infiniti M bewaard heeft bij de update / facelift naar de Q70. Wat gelukkig ook bewaard is, zijn de beide V6 benzinemotoren die de M tot zo’n fijne rijmachine maakten. De 320 pk sterke 3.7 en de 364 pk 3.5 hybrid maken ook hun opwachting in de nieuwe Q70. Na de 2.2d reed ik met de Hybrid, net zo fijn als de diesel, maar veel en veel sneller en als het moet, knap zuinig. Als het moet… Lees meer read more

Rijtest Suzuki Celerio

Suzuki_Celerio_OpenerIt’s a giant Suzuki and it’s moooving fast! Wie kan zich de tv-commercial niet herinneren? De Swift werd als ‘giant’ betiteld omdat het voor een Suzuki een grote auto was. Suzuki had op de Europese markt naam gemaakt als bouwer van compacte auto’s en daarom werd de introductie van een ‘grote’ Suzuki groots aangepakt. Voortaan was de Alto Suzuki’s kleinste model, en dat zou tot 2014 zo blijven. Want nu heeft de Celerio het stokje van de kleinste Suzuki overgenomen, en Carnold.nl reed een week met dit kleintje om te zien of de Celerio zijn voorgangers recht doet. Lees meer read more

Autosalon van Genève – Toyota Auris grondig vernieuwd

Toyota_Auris_6De onlangs aangekondigde vernieuwde Avensis staat samen met de stevig opgefriste Auris te pronken op de Toyota-stand. Het grote nieuws is niet zozeer de cosmetische- en technische upgrade van beide modellen, maar de komst van de nieuwe 1.2 turbo benzinemotor is dat wel. Interessant nieuws voor de Nederlandse Toyota-fans, met name voor de zakelijke rijders, want de Toyota Auris én Avensis zijn nu leverbaar met lage(re) bijtelling. Lees meer read more

Autosalon van Genève 2015 – Suzuki

Suzuki_iM-4_2De mailbox van Carnold.nl staat op springen, want het regent nieuws van de Japanse automerken op de Autosalon van Genève. Carnold zet de belangrijkste nieuwsfeiten en wetenswaardigheden voor je op een rijtje. Het belangrijkste beursnieuws, in willekeurige volgorde kun je hier lezen, vers van de pers en continu geüpdatet. Lees meer read more

Radicaal anders: Nissan GT-R LM Nismo

Nissan GT-R LM NismoJe moet welhaast twee decennia onder een steen hebben gelegen, als je beweert dat Nissan ‘saai’ is. Als je verder kijkt dan je neus lang is, dan weet je dat Nissan een autosporthistorie heeft van heb ik jou daar. En in de racerij bewandelt Nissan geen platgetreden paden. Want de auto waar ze dit jaar mee strijden in het LM-P1 kampioenschap lijkt nergens op. Lees meer read more