Bremen Classic Motorshow 2019

De zeventiende Bremen Classic Motorshow zit er weer op , en we kunnen concluderen dat deze beurs wederom de rit naar Bremen waard is geweest. Elke editie groeit de beurs qua aanbod, bezoekersaantallen en diversiteit van tentoongestelde auto’s en motoren. Japanse auto’s moet je nog zoeken, maar langzaamaan wint de Japanse klassieker terrein op de Bremer beursvloer.De website van de ÖVB Arena meldde dat er dit jaar minder parkeergelegenheid in de nabijheid van het beursgebouw zou zijn in verband met bouwwerkzaamheden (zeg je Duitsland, zeg je Baustellen) en daarom waagde Carnold cum suis het er niet op om in het centrum te parkeren. De P&R borden leidden bezoekers naar de Flughafen waar een flinke parkeergarage staat. Vanuit daar ging het met de tram richting de Gustav Deetjen-Allee en was het twee minuten lopen naar de beurs.

Traditiegetrouw zijn diverse motorclubs aanwezig in de centrale hal van de hoofdingang, en daar kwam je dit jaar als liefhebber van Japanse klassiekers meteen aan je trekken: De Duitse Honda RC30 club stond daar met een aantal prachtige exemplaren van Honda’s roemruchte V4. Het was eerste van vele malen dat ik dacht “Toe, start ‘m even en laat horen hoe dit klinkt”.

Dat klinkt dus zo:

Vanuit de hal ging het naar de ‘Motorfiets-hal’ waar een van de vele deel-thema’s te bezichtigen was: 100 jaar Amerikaanse motorgeschiedenis. De geschiedenis van roemruchte merken als Harley-Davidson en Indian was in prachtig gerestaureerde materie aanwezig, maar nog indrukwekkender waren de survivors die de patina van een eeuw(!) dragen. De Flying Merkel en Pierce kende ik alleen van foto’s. Het is indrukwekkend om deze motorfietsen in levenden lijve te zien:

Daarna begon de rondgang door de acht van van de Bremer Messe. Voor degenen die de beurs gemist hebben volgt hier een kort fotoverslag (foto’s Carnold.nl / MaRo automotive diensten):

33 item(s) « 1 van 33 »

Mijn persoonlijke favoriet is de A70 Toyota Supra. Deze was te zien in de ‘youngtimerhal’, waar ook de Hiace camper stond. De Supra had slechts lichte gebruikssporen en zag er uit om in te lijsten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.